Εκτύπωση

Περί τμήματων ένταξης

*Της Ελένης Σαμακλή

 

  1. Τί είναι ένα παιδί με ειδικές ανάγκες;

-Δεν υπάρχουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Ο όρος έχει καταργηθεί. Υπάρχουν άτομα με αναπηρίες. Το γενικό σχολείο δεν αποκαλείται πλέον κανονικό αλλά συνηθισμένο. Το τμήμα ένταξης είναι η ομάδα ένταξης και αυτό είναι πλέον το σκεπτικό.

 

  1. Τα τμήματα ένταξης ταυτίζονται με πρόβλημα; Είναι τμήμα με αρνητικό πρόσημο;

-Δεν είναι πρόβλημα αλλά πρόκληση και ο δάσκαλος ειδικής αγωγής είναι δάσκαλος παρέμβασης που διευκολύνει τον διαφορετικό μαθητή.

 

  1. Τα τμήματα ένταξης και η ύλη του σχολείου.

-Η ειδική αγωγή χτίζει ρεαλιστικούς, μικρους, και τροποποιήσιμους  στόχους. Η ύλη πάντα θα υπάρχει σε κάθε μάθημα. Αλλά χρειάζεται να είναι συμβατή με τους στόχους που υπάρχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

 

  1. Οι στόχοι του τμήματος ένταξης:

  • Παροχή γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων
  • Οργάνωση του χώρου και του χρόνου
  • Αυτονομία του διαφορετικού μαθητή

 

  1. Διάγνωση και τμήμα ένταξης

- Η συμβολή της οικογένειας είναι σημαντική, κυρίως για την πρόωρη διάγνωση. Το κίνητρο των γονέων να βοηθήσουν το παιδί τους παίζει σημαντικό ρόλο. Κάθε παιδί έχει τα δικά του χαρίσματα και σεβόμαστε τον κόσμο του. Η διάγνωση είναι εκτίμηση και όχι ετικέτα.

 

  1.  Τι πρέπει να περιμένουν οι γονείς;

- Η εξέλιξη του παιδιού εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Κοιτάμε επομένως το παρόν και όχι το μέλλον. Συγκέντρωση στο τώρα. Στόχος είναι οι γονείς να δέχονται το παιδί τους σε όποια κατάσταση κι αν είναι χωρίς να το υποβαθμίζουν ή να το αποκλείουν από το οικογενειακό περιβάλλον.

 

  1. Η Ειδική Αγωγή περιλαμβάνει και τα χαρισματικά παιδιά;

- Η Ειδική Αγωγή αφορά και τα χαρισματικά παιδιά που χρειαάζονται να βρούν την ταυτότητά τους μέσα στην ομάδα και να αναπτύξουν τις κοινωνικές δεξιότητές τους.

 

  1. Τί δεν είναι η Ένταξη;

  • Δεν είναι Τμήμα Υποδοχής για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
  • Δεν είναι Ενισχυτική Διδασκαλία.

Βασίζεται στην αναπροσαρμογή της ύλης.

 

 

Εκτύπωση

Διάβασμα Δράσης

*Της Ελένης Σαμακλή

  1. Προηγείται πρώτα ο προφορικός λόγος του γραπτού.
  2. Ενεργή ακρόαση (μαθαίνω πως να ακούω)
  3. Προσπαθώ να κάνω συγκέντρωση και σύνδεση με το μάθημα.
  4. Κατανόηση: Δεσμευσή στο τί καταλαβες από το μάθημα.
  5. Απλοποίηση του μαθήματος στα βασικά του σημεία: ΜΑΘΕ Τ' ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για τα θυμάσαι.
  6. Υπευθυνότητα: παίρνω θέση (μαθητή) και δεσμεύομαι γι αυτό. Είναι η δουλειά μου να διαβάζω, βάζω όρια.
  7. Συμμετοχή όλων των αισθήσεων στο μάθημα. Συγκετρώνομαι στο ΤΩΡΑ.
  8. Μην χάνεις τον χρόνο σου με λεπτομέρειες. Χώρισε το διάβασμά σου σε μικρότερες ενότητες και ΟΡΓΑΝΩΣΟΥ (οργάνωση χρόνου).
  9. Πάντα να φτιάχνεις μικρές περιλήψεις και να τις γράφεις στο πρόχειρό σου. Εξασκείσαι στην συγκέντρωση και στο γραπτό λόγο.

Στόχος

  • Δυνατά παιδιά: Ψυχική ανθεκτικότητα μέσα στο κοινωνικό σύνολο.

Χρόνος διαβάσματος

1 ώρα, χωρισμένη με μικρά διαλείμματα.

Μας επισκέφτηκαν

free counters

Σχετικά με την ιστοσελίδα

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του 100ού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Στην ιστοσελίδα μας θα βρείτε πληροφορίες για το σχολείο μας, τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις μας, καθώς και χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό όπως: βίντεο, εφαρμογές, παρουσιάσεις, ηλεκτρονικά έντυπα, διάφορες χρήσιμες συνδέσεις ή πληροφορίες και άρθρα σχετικά με την εκπαίδευση. Ελπίζουμε η ιστοσελίδα μας να σας φανεί χρήσιμη και να αποτελεί στάση στη διαδικτυακή σας περιήγηση.